Everything has an end... - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Everything has an end... - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Everything has an end...

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

15 December 2008 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Na een zwaar afscheid met Cambridge en alle mensen daar ben ik gisteren de zee overgestoken. De laatste weken zijn zowat voorbij geflitst en nu zit ik weer in mijn eigen kamer te niksen. Ik had mijn kamer drie maanden geleden in een puinhoop achtergelaten wat dus niet bepaald een aangenaam welkom was. Maar ik moet eerlijk zijn dat het ook weer fijn is om weer met mijn familie thuis te zijn!

De voorlaatste week zou eigenlijk mijn studieweekje moeten zijn (er stond met dikke koeienletter STUDY dwars over mijn agenda), maar daar heb ik niet meer dan twee halve avonden de tijd voor gehad. Die maandag ging Eva, mijn huisgenootje, zingen in het universiteitstheater zonder dat ze een keer kon oefenen ofzo. Echt zo dapper, zeker omdat ze de week ervoor voor vijf dagen haar stem kwijt was!

Dinsdag hebben we weer sushi en Japanese pancakes gemaakt. We deden de boodschappen in een Koreaans supermarkt, echt zo grappig wat ze daar allemaal hebben. Woensdag ben ik naar de Lion King musical in Londen geweest. Echt waar, dat was werkelijk fantastisch. Die kostuums en dat decor, super mooi! Dat vergeet ik nooit meer. Donderdag hadden we een Christmas party at school met natuurlijk weer een hoop lekkere dingen. Een van de leraren kwam met zijn bandje optreden, echt super gezellig. Natuurlijk kwam ook de kertman langs met cadeautjes (wel raar op 4 december, ik zag hem eerder aan als sinterklaas, whaha).

Zaterdag had ik mijn speaking test. Ik was echt super nerveus, maar het ging best redelijk. Ik denk dat ik alleen een beetje snel doorratelde, waardoor mijn uitspraak minder was. De rest van de dag ben ik naar een Christmas Winterfair geweest. Een straat vol met allerlei kraampjes (weer veel charity-dingen) en kerken + restaurants die vanalles gratis aanbieden. Engelsen doen veel meer met de community, echt heel gezellig.

Zondag stond ik (echt waar) om half negen op de golfclub voor de Ladies Christmas Competition and Lunch. Het was werkelijk spierwit op de baan (alles was bevroren) maar de wedstrijd ging gewoon door. Ik speelde in deze omstandigheden wel wat anders dan normaal, maar het was heel gezellig. De lunch bleek een compleey Engels Christmas diner te zijn met roasted turkey, Yorkshire Pie and Christmas pudding as desert. Het was mijn laatste keer daar en de Lady Captain gaf mij een marker van de club als souvenier. Ze zei dat ik een real member of the club was. Verder kreeg ik een kerstplant omdat ik tweede was geworden. Ik verkocht nog mijn golfkarretje die ik tijdens een table top sale voor 3 pond had gekocht voor 5 pond aan de shop. Mooie winst, whaha.

Zondagavond heb ik nog met een aantal Nederlanders Sinterklaas gevierd met een dobbelspel en kleine frutcadeautjes van een pond. Echt heel gezellig en we hadden pepernoten in overvloed!

Maandag en dinsdag heb ik serieus gestudeerd voor het examen op woensdag. Om 9 uur begonnen we met reading, gevolgd door writing, use of english en listening. We hadden tussendoor een kleine pauze van halfuur en we waren om half 4 klaar. Het viel echt niet mee! Het luisteren was duidelijk het moeilijkste onderdeel voor mij, maar ik had gelukkig wel een aangepaste plek. Ik vond het examen zeker niet makkelijk en ik bleek niet de enige te zijn. Ik denk dat ik best kan slagen als het luisteronderdeel en de grammatica meevallen. Ik weet de uitslag helaas pas op 30 januari en je diploma kan pas in maart in de bus vallen! Afwachten dus...

Na het examen was het dus feesten! Heerlijk om van alle zenuwen af te zijn. Donderdag gingen we naar de musical Beauty and the Beast en ook die was ontzettend leuk! Vooral de kostuums (een kandelaar, kast, theekop etc.) waren geweldig. Op school deden we leuke (roddel)spelletjes en op vrijdagmiddag was er gelegenheid om afscheid te nemen van iedereen die niet meer terug zou komen na kerst. Mijn echte afscheid was echter pas vrijdagnacht in de pub toen ik al mijn vrienden voor de laatste keer zag. Ik heb echt zo veel leuke dingen met ze gedaan en ik vond het fijn dat we ons Cambridge-avontuur met zijn allen hebben afgesloten.

Zaterdagochtend stonden papa en mama al voor de deur, dus moest ik ook al afscheid nemen van mijn gastouders en Eva. We hebben gezellig een dagje in Cambridge rondgelopen en natuurlijk gewinkeld. Nog even mijn favourite dingen van de markt (zoals de meterslange marshmallows) ingeslagen voor vertrek en toen zijn we die nacht met de boot naar Nederland gegaan. Dat was het dan...goodbye Cambridge..

Echt waar, ik heb de tijd van mijn leven gehad!

  • 15 December 2008 - 22:10

    Thera:

    Leo de tijd vliegt...
    Wat een belevenissen allemaal. Ik kom gauw even langs om je te zien..
    xxx

  • 15 December 2008 - 23:58

    Stefan:

    Cambridge is een leuke plaats, maar met al die regen en kou heeft dat een slechte uitwerking op mij gehad. Ben wel reuze blij dat je thuis bent en het zo naar je zin hebt gehad. Wat ga je nu verder doen?

  • 28 December 2008 - 21:52

    Kyra:

    hey leo!
    leuk om nog ff een laatste verhaaltje van je te lezen! k mis cambridge..
    xx kyra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2008

Everything has an end...

01 December 2008

Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten

02 November 2008

Lekker nice

25 September 2008

Eerste weekje in Cambridge!
Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 38049

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: