Eerste week altijd vol verrassingen!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Eerste week altijd vol verrassingen!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Eerste week altijd vol verrassingen!!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Lieve vrienden en familie,

Er ligt weer een uitdaging voor me om al mijn eerste indrukken in te perken tot een kort verslag zodat jullie niet halverwege ZzzZZzz....(in slaap vallen).
Zondagavond 30 december brachten mijn ouders me weg naar Schiphol en dinsdagochtend 1 januari na 24 uur vliegen begon ik het jaar 2013 in een aanzienlijk warmer klimaat. Helaas geen vuurwerk in het vliegtuig, zelfs geen leuke sterretjes of champagne...Singapore Airlines heeft het niet begrepen. Eenmaal geland moest ik constateren dat mijn voeten ruzie hadden met mijn schoenen en dat mijn golftas nog in Singapore was achterbleven. Die is de volgende dag keurig gebracht naar mijn logeeradres na blijkbaar een grondige doorzoeking (het slotje is verdwenen). Helaas geen drugs, wel studieboeken, crackers van Bolletje en wat zakjes drop. Ik ben blij dat mijn dierbare golfspullen weer met mij herenigd is!

De eerste dag mocht ik bij mijn studiegenootje Isabelle die in een appartement in het centrum verbleef bijslapen. Althans, dat was het idee, maar ik was klaarwakker. We zijn die middag meteen het centrum gaan verkennen. Ik vind Brisbane wel iets weghebben van Singapore, ook een soort bussinness wijk met hoge kantoorgebouwen, 'oude' gebouwen van Engelse koloniale tijd, een rivier door het centrum, een reuzenrad en een warm vochtig klimaat.

Isabelle en ik zijn die middag ook nog een kijkje gaan nemen bij het Royal Children's Hospital, onze stageplek voor komende 8 weken waar wij op de eerste hulp gaan meedraaien. Mijn hart maakte een gelukssprongetje toen ik vanuit de hoofdingang uitzicht had op een golf hole van naastgelegen golfbaan (zie foto), dat uitzicht zal vast helpen tijdens stressvolle momenten.

Na een dagje lopen waren mijn voeten/enkels nog verder uitgedijd tot mammoetproporties en de afdrukken van mijn slippers waren erin te zien. Met mijn voeten op drie kussens slapen was een ambitieus plan, de volgende ochtend lagen ze er een meter vandaan en waren ze vrijwel net zo dik.

Die dag ging ik eindelijk naar mijn definitieve kamer in suburb Kelvin Grove. Het is echt een relaxte rustige wijk en ik woon in een groot huis met meerdere studenten uit India en Maleisië. Uit kostenoverwegingen (Australië is belachelijk duur!!) slapen Isabelle en ik op één kamer. Het was die middag 40 graden en er bleek slechts één kamer te beschikken over airco, dat was dus snel gekozen!

Het is even wennen...grote kakkerlakken in de badkamer, salamanders in de gang en zeven (!) uitgangen naar buiten die op slot moeten als je weg gaat. Ze zijn hier heel streng met brandveiligheid, niet gek met deze temperaturen. Men staat hier om 5 of 6 uuur op, gaat dan sporten of al hardlopend naar hun werk om vervolgens binnen te blijven in de airco. Ik besloot die middag onder 40 graden met een boodschappentrolly 'eventjes' wat inkopen te doen. Waarom geeft google maps geen hoogteverschillen aan ?! Mijn hele wijk blijkt uit geen enkel vlak stukje te bestaan en naar het winkelcentrum is het ongeveer 20 minuten steil omhoog lopen van mijn huis. Prijzen in de winkel zijn ongeveer 1,5 tot 2 keer hoger dan in NL, dus ik kijk al uit naar de markt in het weekend!!

Ik laat het hier maar even bij, volgende verslagje meer over mijn eerste golfavonturen en aparte/opmerkelijke Australische bevindingen. Ik zal mijn best doen om een warm briesje jullie kant op te blazen want we kunnen hier best wat warmte missen.

Iedereen nog een heel gezond 2013 toegewenst!

Liefs Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 38025

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: