Acclimatiseren in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Acclimatiseren in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren in Brisbane

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

06 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Dit is alweer mijn tweede verslag (de eerste kun je eenvoudig links in de kolom bij reisverslagen vinden), want er valt zoveel te melden. Ten eerste ben ik écht blij dat ik wat dagen ingepland had om te kunnen acclimatiseren voordat ik aan de bak moet. Ik moet wel even wennen aan de flinke heuvels, het warme weer en het rare engels (hebben de Britten gefaald bij het overbrengen van hun taal of zijn de Australiërs eigenwijs?). Ze lijken mij prima te verstaan, maar andersom gaat wat moeizamer...maar het gaat elke dag beter!

Mijn tweede dagje 'thuis' werd ik al verrast met de komst van een nieuwe huisgenoot, uit ons eigen minilandje nog wel! Marloes heet ze, harstikke leuke meid. Ze komt hier helpen bij een onderzoek naar de bekostiging van de gezondheidszorg. Ik heb haar op sleeptouw genomen om een OV-chipkaart te halen, wegwijs te maken in het centrum en de schitterende Botanische tuin van Brisbane te laten zien (zie foto's onder). Ze hebben daar ook de gaaftse boom staan die ik ooit gezien heb. In India staat er eentje die maar liefst 1,5 hectare groot is!!

Ik heb eens naar groepjes mannen zitten kijken die heel stoer onder de felle zon aan het rugbyen waren in het park. Ik heb tevergeefs geprobeerd iets van het spelletje te snappen...speler met de bal wordt aangetikt, ligt de bal tussen zijn voeten en dan gaat er een ander mee vandoor??? Wie helpt mij?

Na een bezoekje, telefoontje, smsje en wat emailcontact kon ik gisteren eindelijk de manager van het nabijgelegen Victoria Golf Park ontmoeten. Ik had die ochtend ook al fanatiek wat fysio oefening voor de golf gedaan, waardoor het feit dat ik de bus op een haar na miste en vervolgens met mijn golftas op mijn rug én een blaar op mijn voet een onmogelijk steile heuvel moet beklimmen, mijn fysieke condtitie flink op de proef werd gesteld. Desalniettemin werd ik enthousiast onthaald en ik kreeg meteen emmer ballen for some practice (een standaard emmer bevat maar liefst 105 ballen!).

Ik vond het heerlijk om eindelijk wat balletjes weg te kunnen slaan met uitzicht op de skyline van Brisbane. De zonnebescherming staat precies aan de verkeerde kant (?), maar gelukkig heb ik een multipack sunblockers bij me. Australiërs zijn dol op het golfspelletje en dat is te zien! Het was er harstikke druk en gezellig met gezinnen en groepjes jongvolwassen. Ze komen op slippers en in hempjes de ballen met een bijzondere variatie aan balvluchten wegslaan. Uitgerekend drie stel Japanners stonden voor mij en ik hoorde mijn slagen regelmatig gevolgd worden door een "Oooooh" (vrouw) of "Wooow" (man), een vaag dèja vu gevoel kwam naar boven.

Het golf park is bijzonder hip met een lounge op de driving range, een heuse trouwlocatie en een trendy bar met popmuziek. De golfshop is driekwart gevuld met kleding die in Nederland zonder twijfel tot de categorie carnavalskleding zou behoren. Alle mensen zijn erg vriendelijk en ik mocht zelfs mijn golftas en schoenen daar achterlaten. Helaas gold dat niet voor mijn blaar waardoor het alsnog een moeizame lange wandeling terug werd.

Gisteren ben ik ook nog met Marloes naar de plaatselijke markt geweest. Het is een sfeervolle markt met muziek van een live bandje en verschillende gezellige kraampjes. Na hier een daar wat inkopen gedaan te hebben voor onze geplande paëlla moesten we constateren dat de veruit goedkoopste groenteman aan de top van de heuvel staat. De volgende keer beginnen we daar!

Vandaag heb ik me vooral bezig gehouden met mijn studie, maar concentreren is een hele kunst in de hitte. Morgen begin ik met mijn coschap op de eerste hulp. Voor Nederlandse begrippen is een aparte eerste hulp voor kinderen uniek, dus ik ben benieuwd. Ik vind het ook erg spannend....nieuwe mensen/collega's, andere taal, spoedeisende situaties, het wordt zeker een mooie uitdaging!!

Ik houd jullie op de hoogte,
Liefs Leonie

  • 06 Januari 2013 - 22:20

    Romee:

    Hi Leonietje,

    Wat leuk om je reisverslagen te lezen :). Succes morgen met je co-schap!
    Geniet ervan en schrijf snel weer een leuk reisverslagje ;).

    X Romee

  • 07 Januari 2013 - 00:31

    Natacha:

    Hi Leo, Oh wat leuk om je reisverslag te lezen! Veel succes met alles! Maak er een mooie tijd van! Liefs Natas

  • 07 Januari 2013 - 11:11

    Thera:

    Lieve Leo, wat een belevenissen allemaal in zo'n korte tijd. het ziet er allemaal heel relaxed uit. Volgens mij ga je het daar best wel een tijdje kunnen uithouden! Succes op je eerste werk/stage dag!
    x Thera en o ja een heel Gelukkig en Gezond Nieuwjaar toegewenst.

  • 08 Januari 2013 - 19:53

    Loes :

    Hey Leonie!
    Wat leuk om te lezen dat jij goed bent aangekomen in Brisbane. Heerlijke relaxte stad! Al naar het strandje aan de rivier geweest?
    Ik ben in Zuid-Afrika ook nog steeds bezig om Rugby uit te vogelen. Heb het met een stel studenten gespeeld. Toch min of meer een kwestie van zo hard mogelijk rennen met een bal en teruggooien als er een brede kerel op je af komt lopen;)
    Ik ben heel benieuwd hoe je co-schap je bevalt. Zijn de eerste dagen leuk geweest? Het klinkt in ieder geval heel interessant. Mijn co-schap in Paarl is inmiddels klaar. Ik heb er heel veel kunnen doen qua bevallingen, patienten zien en assisteren op OK. Heel erg blij dat ik dit co-schap hier gedaan heb. Nu ben ik aan het genieten van mijn vakantie. De afgelopen weken met papa en mama rondgereisd en sinds vandaag ben ik alleen... Vind het best spannend, maar ook heel leuk om het avontuur te gemoet te gaan.

    Geniet van het golfen, je co-schap, het lekkere weer, de relaxte sfeer in Australie en alle andere mooie dingen die je gaat doen! De foto's zien er al heerlijk uit!

    No worries mate!
    Liefs Loes

  • 12 Januari 2013 - 18:30

    T.karine:

    Lieve kaart ontvangen.Hartelijk dankdaarvoor. Een bijzonder jaar toegewenst met veel topdagen.
    Ben net terug van Huizen. Bianca was weer in Hong Kong.Hopelijk heb je ook nog tijd daar voor een golfje.
    Je moet toch meteen weer aan de slag als je terug bent op de Pan.
    Succes op de eerste hulp. Het zal daar wel lekker warm zijn.
    Liefs T. Karine

  • 25 Januari 2013 - 18:36

    Lenie:

    Hallo lieve Leonie, Hoe was je dag op de poli, Kun je die aussiies al een beetje volgen ??
    en went de warmte al een beetje?
    Onze vriend is 22 Jan. overleden, hij was heel erg ziek, wat kan een mens snel aftakelen.

    Was de Paella goed gelukt ? Ik wens je nog een leuke leerzame tijd in dat hele verre land.

    Een lieve groet van Lenie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 38045

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: