Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

01 December 2008 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Ja hoor, het is weer zover...Leonie gaat weer wat nieuwtjes uit Cambridge vertellen. Men zegt dat de tijd vliegt, naar mijn idee gaat ie nog veel sneller. Het is al bijna een maand geleden dat ik iets van me liet horen!

Ik ben een aantal weken geleden naar Oxford (ja, dat is die andere beroemde studentenstad) geweest met een paar Spaanse, Nederlandse en Japanse studenten. We hebben Christ Church, een megacollege, bewonderd en vooral the Hall (= eetzaal) was gaaf om te zien. Daar zijn ook de opnames van de Harry Potter films gemaakt en het leek net alsof je zelf in Zwijnstein stond. Verder hebben we veel rondgewandeld en ik kwam tot de conclusie dat Cambridge stukken leuker is! In Cambridge zie je namelijk meer van de oude colleges en de sfeer is tig keer gezelliger. Waarschijnlijk omdat Cambridge kleiner is en een typisch centrum met kleine wandelstraatjes en een dagelijkse markt heeft.

Vorige week waren ome Thieu en tante Louise een weekend langs geweest. Dat waren drie lange, maar ontzettend gezellige dagen. Volgens mij kunnen wij zo in het guinness record book voor meeste activiteiten op een dag doen in Cambridge. We hebben een aantal colleges bekeken, musea gezien, stad afgewinkeld, school en thuis bezocht, lekker gegeten en de pubs natuurlijk ook niet overgeslagen.

Ik had geen mogelijkheid gekregen om bij te komen want meteen de volgende dag had ik proefexamens. Alles was goed gegaan behalve luisteren. Dat was zwaar onder de maat, maar dat heeft echt met mijn hoorprobleem te maken. Ik had voor spreken zelfs een A en ik kreeg complimenten voor mijn vorderingen ten opzichte van toen ik hier aankwam. Volgende week heb ik mijn officiele examen. Ik wil daar graag nog wat voor studeren, maar ik heb geen flauw idee waar ik die tijd vandaan moet halen!

Floor, een vriendin van de middelbare school, kwam mij afgelopen weekend gezelschap houden. We hebben veel leuke dingen gedaan zoals schaatsen en uitgaan in de grootste pub hier. Vrijdag waren de Nederlanders (waren met zijn vieren) aan de beurt om voor de groep te koken. We hebben de hele middag pannenkoeken, rijstepap en stoofperen gemaakt om een internationale groep van 18 studenten te voeden. Het was beregezellig zoals elke week! De weken ervoor hadden we nog Mexicaanse buritos en Spaanse tapas geproefd en dat was werkelijk genieten! Laatste weken heb ik veel meer met de 'buitenlandse' studenten opgetrokken, er zijn toch Hollanders zat in Nederland, whaha. Maar ons Hollands sinterklaasfeest sla ik niet over!

Ik heb nog een echte golfwedstrijd gespeeld hier. Acht beste dames tegen de acht beste heren. Helaas waren de heren als team wel wat beter, maar ik had mijn individuele game heel goed gespeeld! Het was vooral een hele bijzondere ervaring. Mijn teamgenoten zijn echt gezellige dames en de mensen op de golfclub zijn leuke Engelsen. Volgende week heb ik nog een Christmas Match, ben benieuwd...

In mijn gastgezin heb ik het nog prima naar mijn zin. Ik heb nu een huisgenootje uit Duitsland. Ze heet Eva en ik kan gezellig met haar kletsen. Vanda ('gastmoeder' ) zorgt ervoor dat mijn suikerlevel lekker hoog blijft, ze bakt om de dag wel iets van flapjacks (soort havermoutkoeken), appelcake of chocoladekoeken. Verder heeft Floor nog een voorraad chocoladepepernoten achtergelaten, heerlijk! Gelukkig had ik een membership op de sportschool hier. Helaas is die net een paar dagen afgelopen, omdat ik hier nog maar twee weken zit. Echt veel te kort om nog alles op mijn gemakje te kunnen doen wat ik graag wil doen. Komende weken staan dus helemaal volgepland met leuke dingen, maar het examen komt er ook nog tussen. Ik vertel nog wel hoe dat afloopt...


  • 01 December 2008 - 18:07

    Barbara:

    Leuk om weereens van je te horen!
    Zo te zien heb je het erg naar je zin.
    Wanneer kom je precies terug?
    x

  • 01 December 2008 - 18:17

    Thera:

    Leo de tijd vliegt inderdaad. Maar toch fijn om te weten dat je straks ook weer een in Tilburg bent met de kerst. Geniet, en dank je wel voor de leuke berichten, want ik geniet van jou en alles wat je daar mee maakt. dikke knuffel oor mijn lieve schat, Thera

  • 01 December 2008 - 18:53

    Sara Coumans:

    Hee Leonie!

    Leuk om te horen hoe je het hebt :) Met mij alles oke, en voel me ondertussen helemaal thuis in Utrecht! Veel plezier daar nog, geniet ervan!!

    Liefs, Sara

  • 02 December 2008 - 09:07

    Jol:

    Hey Leo!
    Dat ik dit nog ffe mee mag maken. Heb je eerdere berichten en deze hele 'waar ben jij nu'site gemist.
    Je komt al weer bijna terug.
    Super dat je vooruit gegaan bent met het Engels en ik weet zeker op velerlei gebied, haha.
    Tot gauw!
    Dikke kus van jol

  • 02 December 2008 - 16:07

    Floor:

    he ik doe het maar ff zo omdat mn batterij dus bijna op is . mijn reis was goed gegaan, ik kwam ongeveer om 9 uur in oisterwijk aan om al mn kadootjes te dumpen. en nu zit ik nog op school ik heb blijkbaar een hoop gemist, ze waren allemaal niet echt blij dat ik was weggeweest. verder heb ik nog wel goed nieuws! ik hheb mn tentamen gemaakt :)
    spreek je snel weer xx

  • 12 December 2008 - 20:25

    Lenie:

    hallo leonie,kun je nagaan hoe dikwijls ik naar mijn berichten kijk.Ik vind het hardstikke leuk dat je het zo naar je zin hebt,en bepaald geen saai leventje,als ik het goed begrijp ben je met kerst weer thuis,dat hoor ik dan wel weer. Ik vond het erg leuk om jouw belevenissen een beetje te volgen.Lieve Leonie groetjes en een lieve groet van lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2008

Everything has an end...

01 December 2008

Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten

02 November 2008

Lekker nice

25 September 2008

Eerste weekje in Cambridge!
Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 38024

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: