Lekker nice - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Lekker nice - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Lekker nice

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

02 November 2008 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Unbelievable....de eerste zes weken zitten er al op! Ik heb sinds het eerste en laatste bericht dat ik schreef zooooooooveel meegemaakt dat ik totaal geen idee heb waar ik beginnen moet. Laat es maar beginnen met het nieuws dat ik er voorlopig niet aan denk om terug naar Nederland te gaan (behalve voor de pepernoten dan). Ik doe hier eigenlijk alleen maar dingen die ik in Nederland (laat staan in Tilburg) niet kan doen en dat maakt het hier zo ontzettend leuk!

School gaat ook hier gewoon zijn gangetje. Ik heb besloten om het advance examen te gaan doen in december, alleen ik heb al hier en daar gehoord dat ie niet makkelijk is...de gemiddelde Brit zakt ervoor (maarja, hoe slim zijn die, whaha). Een van mijn leraren kan echt heel hilarisch zijn. Hij zucht en kreunt continue of dat hij niets mag van zijn vrouw zoals naar de pub gaan etc. maar ondertussen weet hij wel wat (Britse) humor is. Hij ligt zelf ook helemaal dubbel om zijn eigen grappen/verhalen...maar hoe!...dan krijg ik helemaal buikspierpijn van het lachen.

We hebben met school iedere week een social programme voor after school. Zo is het maandag altijd thee drinken en vooral smullen van de gratis koekjes en donderdag is er vaak een guided tour door een van de vele colleges hier in Cambridge. Vooral de verhalen van al die studentenstreken zijn interessant, maar ook de tradities die ze nog steeds hebben. Verder kan ik mij hier ook creatief lekker uitleven tijdens activiteiten als pumpkin carving voor Halloween of cup decorating. Mijn 'gastmoeder' (waarbij ik in huis woon) had mijn kleurrijke zelfgemaakte theekop laten vallen afgelopen week en voelde zich meteen zo schuldig dat ze een grote theekop van tijgertje heeft gekocht...echt heel lief!

Ben aantal keren met andere Nederlandse meiden hier uit geweest. Ze hebben leuke clubs, maar ook leuke pubs (alleen sluiten die al om 11 uur!). De grootste pub van Engeland is hier te vinden (cocktails worden in grote kannen geserveerd) en ook de pub waar Newton vaste klant was is niet verkeerd. Naast een groep Nederlandse meiden is er ook een 'internationale groep' waar ik veel mee optrek. Elke donderdag kookt er een nationaliteit voor de groep, echt grappig. Paar weken terug waren de Japanners aan de beurt en toen gingen we sushi maken! Khad eigenlijk nog nooit echt sushi op maar kvond het echt geweldig om te doen.

Afgelopen week was het hier Halloween en vrijdag kwamen allemaal kleine kindjes langs deur. Na een half uur werd ik al helemaal gek van dat geklop en getrick en treat-verhaal. Woensdag hadden we een Halloween Party op school, kwas samen met twee andere meisjes een driekoppig monster. Kzal er wel een foto van op de site zetten.

Verder heb ik afgelopen weekenden twee keer een trip gemaakt. Een keer naar Bath met de bus, ontzettend mooie sfeervolle stad, en afgelopen weekend heb ik mijn neef Aldo in Londen opgezocht. We hebben wat must-see dingen bekeken en rondgesnuffeld op de leukste marktjes, heel gezellig! Andere weekenden heb ik gegolfd. Ik ben hier lid van een goede golfclub en ik heb ook een keer met mijn 'gastvader' ergens anders gespeeld. Vandaag heb ik een leuke wedstrijd gespeeld. Speelde met een meisje uit Wales tegen twee Engelse heren. Ik heb alleen nauwelijks tijd om tussendoor wat te kunnen oefenen of trainen.

Ik ben hier lid van een sportschool en ga daar ook echt regelmatig naartoe. Kvind het heerlijk om af en toe lekker te zweten (als ik geen zin heb om te sporten, lukt dat ook wel in de sauna). Ze hebben daar ook sportklassen en eentje heet Body Combat. Tis eigenlijk niets anders dan een uur lang slaan en schoppen met een hele groep, maar zolang je niet in de spiegel kijkt voelt t vrij stoer, whaha.

Er zijn eigenlijk nog veeeel meer dingen die ik wil vertellen, maar denk dat t zo wel genoeg is. Komende weken ga ik nog een keer naar Oxford en ik krijg nog bezoek eind November (joehoe!). Ome Thieu en tante Louise paar dagen rondneuzen en Floor (neej niet mijn hond, maar een vriendin) komt deze kant op. Heb er al zin in!

Xal nog even wat foto's op de site zetten en dan ...tjezus tis alweer half twaalf...weer niet gelukt om op tijd naar bed te gaan...

  • 03 November 2008 - 07:27

    Goose:

    hi Junior!

    Wat klinkt dat allemaal goed! Als ik in jouw schoenen stond, zou ik daar ook lekker blijven zitten! Wel terugkomen voor de competitie he!
    En natuurlijk slaag jij voor dat examen: laat die britten maar eens een poepie ruiken!
    have a nice time!

    cu!

  • 03 November 2008 - 07:36

    Esther:

    Nou Leo, volgens mij heb jij t prima naar je zin daar!! Leuk dat je daar ook bent gaan golfen!

    Maar ik moet t kort houden dit keer, moet nog veel zelfstudie doen.. Ik ga je snel meer laten weten, goed?

    Nog een hele fijne tijd daar!!

    Dikke kus, Esther

  • 03 November 2008 - 09:55

    T Karine:

    leuk verhaal ben morgen naar de film chatten wel weer liefs karine

  • 03 November 2008 - 11:48

    Hassan:

    poep met plas

  • 03 November 2008 - 13:44

    Miriam:

    Klinkt echt super leuk allemaal! :) Ik heb trouwens pasgeleden ook sushi gemaakt, fantastisch! Heel veel plezier met alles!! Liefs

  • 11 November 2008 - 21:01

    Babette:

    Dank voor je e-card! Ik heb dus zo je website gevonden. Het is wel duidelijk dat je het voorlopig nog zo goed naar je zin hebt dat het niet lang genoeg kan duren. Geniet lekker en maak een paar goeie vrienden! groetjes, Babette

  • 24 November 2008 - 16:33

    Tooske:

    Hoi leonie,
    Deze prachtige tijd nemen ze niet meer van af. Wat een gezellige verhalen heb je, daar zal menigeen jaloers op zijn. Sorry voor mijn late reactie.Maar we hebben vast veel bij te kletsen. Bedankt voor je uitnodiging.Een leuk idee.
    Heel veel succes met je examen, dat gaat je vast lukken.
    Lieve groetjes, Tooske


  • 26 November 2008 - 16:29

    Lenie:

    Ik vind het hartstikke leuk om over jouw avonturen te lezen Het lijkt me allemaal wel heel spannend.Ik wens je een gezellige surprise avond,groetjes aan iedereen.Liefs Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2008

Everything has an end...

01 December 2008

Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten

02 November 2008

Lekker nice

25 September 2008

Eerste weekje in Cambridge!
Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 38029

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: