Eerste weekje in Cambridge! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Eerste weekje in Cambridge! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Eerste weekje in Cambridge!

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

25 September 2008 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hoi allemaal!

Zoals de meesten wel weten zit ik voor drie maanden in Cambridge (UK) om mijn Engels een beetje op te krikken. Afgelopen weekend ben ik samen met mijn moeder afgereisd en hebben we de stad grotendeels verkend. Cambridge is echt een bijzondere studentenstad met meer dan 30 colleges. Het centrum is heel mooi, gezellig en leuk....veel studenten, winkels, oude gebouwen en pubs natuurlijk! We hadden een tourtje gemaakt over de Cam (riviertje) waarbij je de bekendste colleges kunt bekijken. Je zit dan op een soort sloepje en door middel van punting (met een stok in het water afduwen) ga je langs alle mooie oude gebouwen.

Zondag maakte ik kennis met mijn gastgezin. Ik logeer bij Vanda en Stuart en het zijn echte Britten. Vanda is kapster en houdt erg van koken (zelf is ze vegetarisch en eet ook geen meelproducten als pasta of ei....erg ingewikkeld). Stuart werkt bij de locale krant als supervisor. Mijn kamer is heel gezellig, typisch IKEA en luxe ingericht met tv en dvd-recorder. Ik denk dat ik het echt goed getroffen heb!

Maandag was mijn eerste schooldag. Ik zit op een klein schooltje vlakbij het centrum van Cambridge. Tot mijn verbazing ben ik lang niet de enige Nederlander. Ik heb inmiddels al 13 Nederlandse meisjes geteld! We begonnen met een test...het voelde meteen onwennig als back to school en het ging ook niet zo best...Ik ga waarschijnlijk het CAE examen proberen (advanced), maar dan moet ik wel veel verbeteren. Gelukkig heb ik daar nog drie maanden voor!

Ik zit nu aan het eind van mijn eerste week en ik heb het heel erg naar mijn zin! Twee van mijn drie docenten zijn ontzettend komisch en ik heb hele gezellige klasgenoten. De pauzes zijn lekker lang waardoor we gerust wat bij Starbucks kunnen halen en in een van de vele mooie parken kunnen chillen.

Vandaag eet ik niet 'thuis' maar ga ik gezellig met een paar Nederlandse meiden koken in een studentenhuis waar sommigen verblijven. Daarna is het Student Night in een schijnbaar leuke Club dus tzal wel laat worden! Morgenmiddag vertrek naar Nederland voor een weekend. Zaterdag hebben we een familiedag die ik niet wil missen en mijn golfclubs moeten nog mee verhuizen.

Mijn eerste week was super en ik denk dat ik echt een onvergetelijk tijd ga beleven hier!

Ik houd jullie op de hoogte!
xxx

  • 25 September 2008 - 17:07

    Flip:

    yoehoe wel leeker gaan pilzen in die pubs he leo

  • 25 September 2008 - 17:08

    Floor:

    woef woef

  • 25 September 2008 - 17:24

    Lisanne:

    klinkt leuk! nog veel plezier:D

  • 25 September 2008 - 17:55

    Stefan:

    Wel engels praten met die Nederlandse meiden. Zet je ook nog leuke foto's van Cambridge op je site?

  • 25 September 2008 - 18:15

    Barbara:

    Leuk om op deze manier wat van je te horen! Nog veel plezier

    xx cya

  • 25 September 2008 - 21:45

    Harald:

    Hoi leonie
    ben blij te horen dat je een ikea kamer getroffen hebt! geniet van je tijd daar!heb je al een engelsman aan de haak geslagen?
    goed in het nederandsche gaat alles zijn gangetje. hoop dat je ook al gegolft hebt? en je oefeningen blijft doen;shortgame test.
    Succes en tot snel
    je coach Dames 1
    Harald

  • 26 September 2008 - 11:37

    Aldo:

    Leuk hoor Leonietje,
    Wanneer kun je naar London komen? Ik heb nog in de aanbieding het weekend van 4 oktober of van 25 oktober. Keep in touch...Aldo

  • 30 September 2008 - 15:46

    Goose:

    hi junior!
    Hartstikke fijn dat je met je gat in de boter bent gevallen! Lekker genieten en laat Harald maar gewoon zeuren over al die oefeningen die je van hem zou moeten doen. Gewoon je eigen ding doen en veel fun maken!
    Cu!
    Goose

  • 30 September 2008 - 19:32

    Anneke Warringa:

    leuk wat van je te horen en te zien dat Cambridge mooi is. Niet teveel met de nederlanders optrekken, 3 maanden is niet lang!

  • 06 Oktober 2008 - 14:47

    T.Karine:

    geweldig dat je het zo getroffen hebt.Hier Theo gehad met kids.Veel regen en wind.Leuke fotos van Cam.Veel Engels spreken en geniet ervan liefs K.

  • 15 Oktober 2008 - 12:29

    Nicole Schraven:

    Dear little niece,
    Sounds really good your stay in Cambridge. You looked smashing when I saw you in Nijmegen at the family reunion, so I already thought you must be having a good time.
    Autumn took off here. Wout en Emma playing in the fallen leafs now.
    Enjoy and pick up the accent!
    Take care.
    Nicole

  • 01 December 2008 - 18:37

    Saskia:

    hoi leo, nou dat gaat wel lekker daar, he!geniet er nog lekker van de komende week en tot volgende week!! we missen je!
    xx saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 December 2008

Everything has an end...

01 December 2008

Flapjacks, Spaanse tapas en pepernoten

02 November 2008

Lekker nice

25 September 2008

Eerste weekje in Cambridge!
Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 38027

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: