The Sydney experience... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu The Sydney experience... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

The Sydney experience...

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 Februari 2013 | Australië, Sydney

Lieve vrienden en familie,

I know, het is alweer even geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar tijd schiet me hier gewoon te kort!! Vorig weekend ben ik op vrijdag samen met Marloes en Isabelle naar Sydney gevlogen, super cheap met Tiger Airlines (Ryan Air van Australie). Het ging heel soepeltjes, nauwelijks wachten en na ruim anderhalf uur vliegen waren we al in Sydney. We verbleven ook in een super cheap hostel in de main street van Sydney (George street), we konden alles lopen! We waren blij dat we op de bovenste verdieping sliepen, want op twee hoog was een populaire nachtclub die de nodige geuren en geluiden met zich meebracht. Gelukkig kan ik ‘s nachts mijn hoortoestellen uitdoen, maar ik kon de beat van de muziek nog altijd wel voelen…..

Vrijdagmiddag besloten we meteen de stad te verkennen door middel van een gratis rondleiding van een paar enthousiaste jonge knullen. Om en om droegen ze mijn microfoon, heerlijk als je (bijna) alles gewoon kunt volgen! Ze vertelden leuke verhalen over de vele rare dingen die zich in Australie hebben voorgedaan. Daarna zijn we zelf naar het Opera House gelopen. Die viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Hij was helemaal niet zo spierwit als dat ik voor ogen had en later zag ik dat hij vanaf de andere kant (vanaf Harbour Bridge) er een stuk indrukwekkender uitziet. We hadden tijdens de rondleiding nog een Duitste backpackster ontmoet, Miriam, en samen zijn we bij the Opera Bar gaan chillen in de mooie avondzon. Tegen de avond haalden we een simple hapje bij de chinees tegenover ons hostel. Terwijl Marloes en Isabelle nog China Town gingen verkennen, kroop ik mijn bedje in. Ik was verkouden en doodop!

Zaterdag was mijn niesdag. Ik heb de hele dag door zitten niesen (heel fijn in een museum, dan galmt het zo lekker door alle ruimtes), maar het werd zondag wel schitterend weer! Zaterdag was echter prut, regen, regen en nog eens regen. We zijn wat gaan shoppen en daarna naar een kunstmuseum gevlucht. Opvallend was dat de Aboriginal Art helemaal in de kelder was en het mocht ook niet gefotografeerd worden, “de aboriginals willen de kunst graag voor zichzelf houden” werd mij verteld. Ik vond de kunst schitterend en ik vond het zonde dat het zo ‘weggestopt’ werd, maar daar zit vast wel weer een reden achter.

Als je door Sydney wandelt, zie je een leuke mix van hoge moderne gebouwen en ‘oude’ koloniale huizen. Sydney wemelt van de straatmuziekanten en artiesten, heel leuk en varierend! In China Town troffen we drie jonge kinderen die een beetje apathisch aan het zingen waren met hun moeder achter zich die een tijdschrift aan het lezen was. Het was een heel vreemd gezicht, maar het klonk niet slecht. Ik voelde me die dag net een oud mens, ik was na elke 100 meter al toe aan een zit! Waar was mijn conditie?? Die avond gingen we naar Darling Harbour, een super gezellige area aan het water met allerlei restaurantjes en een boulevard. Daar heb ik eindelijk een keer een hele vis gegeten. Om 9 uur konden we ook nog eens genieten van vuurwerk vanaf het water (toch nog mijn nieuwjaar kunnen vieren). We sloten de avond af in een café met een groot balkon waar je schitterend zicht had op de avond skyline van Sydney. Ik begon me alleen echt niet goed te voelen en ging samen met een Duitse kamergenoot terug naar ons hostel. Onderweg werd ik kotsmisselijk (sorry voor de ongezellige woorden) en ik hield me fingers crossed voor de volgende dag.

Helaas werd ik zondag misselijk wakker en ben ik de hele dag ook misselijk gebleven. Ik besloot er geen aandacht aan te besteden en gewoon samen met de meiden de stad af te struinen en te genieten van ons uitstapje. We begonnen met een lekker ontbijt bij een modern hip tentje in een woonwijk van Sydney. Ik hield het bij een bescheiden toast met jam, maar het was goed brood!! Daar scoor je bij mij wel punten mee.

We vervolgden onze dag met een wandeling over Harbour Bridge. Hoewel ik met elke stap mijn buik voelde, heb ik hele mooie foto’s kunnen maken van het schitterende uitzicht aldaar (zie onderaan het verslag!!). Isabelle vloog die middag al terug naar Brisbane. Marloes en ik besloten om in de Botanic Garden wat uit te rusten om daarna op tijd een plekje te bemachtigen in het Italian Restaurant van Jamie Oliver. Ik sprinte nog snel even naar de apotheek om wat Rennie’s en soortgelijke varianten te halen in de hoop mijn opgeblazen misselijke gevoel weg te toveren. Eenmaal in het park waren we enigszins verbaasd dat het zo rustig was, want je had er prachtig uitzicht op Harbour Bridge en het Opera House.

Rond zessen liepen we naar Jamie’s tentje en we mochten volgens de ober nog 45 minuten wachten voor een tafel. Dat kwam mij wel goed uit, ik voelde me nog zo misselijk dat er geen haar op mijn hoofd was die dacht aan eten…..maar de menukaart onthulde wel verrukkelijke Italiaanse gerechten…wat een dilemma!! Dan zaten we ook nog aan de bar met uitzicht op het zelfgebakken brood…hmmm. Na ruim een uur wachten tipte we de ober dat we nog aan het wachten waren. Ze waren ons helemaal vergeten!! Niet getreurd, we kregen een glaasje proscecco aangeboden en verder begeleid naar een gezellig plekje. Ik heb mijn lievelingsgerecht (lamskotelletten van de grill) maar verstandig achterwege gelaten, dat kon ik niet aan. Marloes had tortellini die ze we ze vanmiddag door het raam zelf hebben zien maken, echt super. Deze tent is een aanrader! (waarom hebben we die niet in Utrecht??)

Op de terugweg werden verrast met een heuse Chinese parade vanwege Chinees nieuwjaar. Heel Chinatown was uitgerukt, wat een drukte! Onze straat was opgebroken zodat de Chinese draken sierlijk door de lucht konden ‘zweven’ en de gebouwen werden verlicht met allerlei vage bewegende patronen. Het was erg leuk om te zien, maar niets vergeleken met onze eigen mooie Brabantse carnavalsoptochten.

De volgende ochtend werd ik vooral opgelucht wakker. Ik voelde me stukken beter en ik het weer zag er ook nog goed uit. Marloes en ik besloten met de bus naar Bondi beach te gaan en daar een wandeling langs de kust te maken die door vele mensen werd aangeprezen. Bondi beach was op zichzelf vond ik niet heel bijzonder. Ze hadden er wel een mooie tent met zwembad die gevuld werd met zeewater dat over de rand stroomde. De wandeling was echt geweldig!! We liepen langs allerlei rotsen die door wind, water (?) en zeelucht elegante vormen hadden aangenomen (zie foto’s onder). Ondertussen kwamen we nog wat kleine strandjes en baaitjes tegen. Rond lunchtijd gingen we met de bus terug richting centrum om nog een afhaalsalade te halen alvorens we onze spullen pakten richting vliegveld.

We waren mooi op tijd voor het inchecken en dat kwam heeeeel goed uit….we hadden de verkeerde tickets geboekt….maandag 18 maart in plaats van 18 februari. We konden wel door de grond zakken!! Uiteindelijk maar besloten om nog diezelfde dag ‘dure’ last-minute tickets te boeken zodat we in ieder geval de volgende weer op onze werk konden verschijnen. Les: check altijd driedubbel je tijd en datum (we zijn er allebei denk ik wel vier keer overheen gekeken, knap he!).

Bij elkaar was het een erg leuk weekend! Ik heb ontzettend genoten en ik vond het ook gezellig dat Isabelle en Marloes mee waren. Ik hoor nu wel verhalen dat Melbourne nóg leuker dan Sydney zou zien, wéér een goede reden om een keer naar Australie terug te keren ;) Nog laatste weekje werken/coschappen lopen…en dan…snik snik…richting sneeuw, regen en kou.

Voor foto’s, zie hieronder! Veel kijkplezier

Liefs Leo

  • 28 Februari 2013 - 13:53

    Floor:

    Lieve Leonie,
    wat een mooi verslag! Wat vervelend dat je je niet lekker voelde, dat zie ik overigens niet op de foto's, je staat er weer stralend op! Ik kan me voorstellen dat de tijd voor jou voorbij vliegt en dat je nog zoveel meer wilt doen. Maar wie weet... in de toekomst...
    Geniet van je laatste paar dagen,
    liefs Floor

  • 28 Februari 2013 - 18:00

    Leonard:

    hi leo!
    you didn't waste time in Sydney?
    look forward to hearing more about your trip while having a drink after a round of golf :)
    bad luck you were not feeling 100%.
    all the best and with kind regards
    leonard

  • 28 Februari 2013 - 18:05

    Thieu En Louise:

    Erg leuk te lezen. We hebben nu samen in Cadzand je verhaal knus met de open haard ( brrr..koud hier) gelezen. We snappen nu nog beter dat je treurt om volgende week terug te keren. Welkom thuis en ik zal zorgen voor lenteweer.

  • 04 Maart 2013 - 06:56

    Riky Naaijkens:

    Hallo Leonie
    Wat een mooi verslag
    Het leek wel of je n week in Sydney was ondanks dat je je niet zo lekker voelde
    Als jij terugkomt in Nederland zorgen wij voor de lente

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 38002

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: