Tussen de backpackers in Noosa toeven - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu Tussen de backpackers in Noosa toeven - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Leonie Warringa - WaarBenJij.nu

Tussen de backpackers in Noosa toeven

Door: Leonie

Blijf op de hoogte en volg Leonie

14 Februari 2013 | Australië, Noosa Heads

Lieve vrienden en familie,

Afgelopen weekend beleefde ik mijn Noosa-avontuur. Vrijdagochtend reisde ik met bus-trein-bus in alle vroegte af naar Noosa Heads, een plaatsje ten noorden van Sunshine Paradise. Isabelle, mijn huisgenootje, was er geweest en was er zo hoteldebotel van dat ik daar graag ook een kijkje wilde nemen. Ik had aanvankelijk één nachtje in een backpackers hostel geboekt, maar later toch nog met een nachtje verlengd om meer discovery time te hebben.

Eenmaal aangekomen begon ik meteen met mijn verkenningstocht omdat ik mijn kamer nog niet in kon. Om de hoek trof ik al de Information Centre waar ik vele foldertjes, tijdschriftjes en kaartjes over Noosa kon vinden. Na een korte wandeling langs het strand liet ik me op een terrasje neerploffen om mijn infopakket eens door te spitten. Er waren vele dingen te doen zoals surfen, vissen, naar Australian Zoo en wandelen in National Park. Ik besloot om een Everglades Tour (met boot door moerassen/rivieren) te boeken voor zaterdag, maar dat bleek niet mogelijk vanwege te weinig boekingen. Dan maar een restaurantje aan de zee met heerlijk vismenu geboekt voor de volgende avond, maar die heb ik later zelf gecancelled omdat ik het veel gezelliger vond om met de backpackers in het hostel te eten. Na mijn spullen in mijn kamer gedropt te hebben en vijf andere rondreizende Europese meiden ontmoet te hebben was het tijd om de supermarkt onveilig te maken. Dat vereiste nog wel een stevige wandeling, maar het werd beloond met een giga supermarkt waar ik prima mijn inkopen voor het hele weekend kon doen.

Rond borreltijd was er een Meet and Greet voor nieuwkomers in het hostel en daar leerde ik oa Oliver uit Oostenrijk kennen. Die avond heb ik met hem gegeten en nog een avondwandeling gemaakt inclusief het verorberen van een super zuur limoenijsje. De terugweg langs het water was voor mij geen succes met mijn lange broek. Onverwachte golfen zorgden voor een natte broek en nog zwaardere benen, ik was doodop. Ik was enigszins verbaasd toen ik rond tienen in mijn kamer al in het donker vijf slapende meiden zag liggen....en dat feestje aan de bar dan?? Zo stil als ik kon (mijn geluiden werden toch overstemd door de geluiden van buiten) ben ik mijn bedje ingeklommen (hoogslaper) en ik was erg blij dat ik in volstrekte stilte kon slapen na het uitdoen van mijn hoortoestellen.

De volgende ochtend ben ik bij zonsopgang opgestaan om door het National Park van Noosa te joggen. Het was erg bewolkt, maar het uitzicht mocht er nog steeds wezen. Ik heb een stuk langs de zee en een stuk dwars door het bos gerend....al die tijd geen één koala gespot. Morgen nieuwe kans! Rond 9 uur pakte ik met Oliver en twee Britten de bus naar een grote markt ergens buiten Noosa. Daar konden we gemakkelijk drie uur rondstruinen gezien de vele leuke kraampjes. Niet van die standaard dingen maar allemaal ambachtelijk gemaakte producten. Ook lekkere hapjes uit allerlei culturen, ik hou echt van dat soort proeverijen! Ik heb daar heerlijk hazelnoot-meringues gesmuld en een leuk modern rood bordje met “enjoy“ gekocht voor Isabelle’s verjaardag deze week als aandenken aan Australië.

In de middag besloot ik een mountainbike te huren om Noosa wat verder te verkennen. Uitgerekend toen moest het kei hard gaan regenen. Ik kon mijn ongeduld niet de baas blijven heb me heel erg nat laten regenen op de fiets totdat ik toch maar besloot te schuilen in een cafeetje. Gelukkig werd het een half uur later droog en kon ik mijn tocht met nog meer plezier voortzetten. Noosa is echt een bijzonder leuk plaatsje met overal water en watersport, mooie huizen met ministrandjes, leuke winkeltjes en smakelijke restaurants. De foto’s hieronder geven een erg goede impressie!

Die avond had ik weer lekker voor mezelf gekookt in het hostel en samen met andere backpackers gegeten. Inmiddels had ik er al een aantal ontmoet die nog graag een rondleiding in Brisbane zouden willen, ik ga het nog druk krijgen! Na het eten heb ik weer langs de zee gewandeld, een potje getafeltennist (schrijf je dat zo??) en een drankje aan de bar gedronken. Oliver ging de volgende dag naar Australian Zoo, ik moest helaas rond drie uur de bus terug naar Brisbane nemen.

Zondag was ik weer in alle vroegte opgestaan om proberen koala’s te spotten in het National Park. Ik nam een andere tactiek, ik begon met een route dwars door het National Park naar het verste punt waar ook een mooi uitkijkpunt was. Zonder enige vorm van levend wezen gezien te hebben (zelfs geen vogels) kwam ik aan bij Hells Gate, dat uitkijkpunt, waar ik op de punt van de rots vaag iemand in een wit gewaad als een soort engel in de prachtige blauwe lucht en schitterende zee op de achtergrond meditatie oefeningen zag doen. Ik besloot er naar toe te rennen en sprak de dame aan. Ik geloofde mijn oren niet, het bleek een in Amsterdam geboren en getogen architect te zijn! Een eindeloos gesprek over Australie, Nederland, het leven in algemeen en elkaars levensverhaal volgde. Het was een erg bijzondere ontmoeting op een bijzonder tijdstip en bijzonder mooie plek (er kwam geen kip daar rond die tijd, te ver weg). Dat zal ik nooit meer vergeten! Ik baalde wel als een stekker dat nog steeds geen wildlife koala had gezien, weer een extra reden om ooit een keer een mooie rondreis door Australië te maken.

Na een douche en royaal ontbijt ben ik de mountainbike opgestapt en naar Noosa Marina gefietst. Daar was een haventje waar ze op zondagochtend blijkbaar ook een gezellige markt op de steigers houden. Ik heb daar wat leuke oorbellen gevonden en een visje gegeten. Het zag er naar uit dat ik langzamerhand mijn spullen moest pakken, maar het was zo mooi weer en ik had nog niet eens op het strand gelegen. Na wat uitpluiswerk bleek ik ook anderhalf uur later te vertrekken, opgelucht mijn strandspullen verzameld, half uur van top tot teen ingesmeerd en in het zand neergestreken. Na een kwartier kwam ik erachter dat ik naast twee Nederlandse backpackers lag. Ik heb uitgebreid met Lisanne uit Dordrecht en Martha uit Utrecht kunnen kletsen en een duik in de zee genomen. Daarna ben ik zeer voldaan en vrij uitgeput de bus ingestapt om vervolgens vier uur later weer in Brisbane aan te komen. Ik werd nog wel even verrast met een twee kilometer heuvelachtige avondwandeling naar huis, maar nagenietend van zo’n mooi leuk weekend viel dat reuze mee.

Maandag kwam Oliver naar Brisbane en ik heb hem na mijn coschapshift door Brisbane geleid. Hij bleef nog een dagje en ging daarna door naar Surfers Paradise. Hij was al sinds augustus (!) aan het backpacken en ging ook over drie weken naar huis. Zie je wel, mijn twee maanden zijn veel te kort!!

Pff...ik blijf maar typen, maar ik houd er nu mee op. Morgen vlieg ik naar Sydney, op naar een nieuw avontuur. Doordeweeks ben ik trouwens nog gewoon aan het werk op de eerste hulp hier in het kinderziekenhuis en de rest van de tijd besteed ik aan patientverslagen maken, fysio oefeningen en trainen op de golfbaan. Ik zit eigenlijk geen seconde stil....net als in NL....;)
Volgende keer een verslagje over Sydney! Vergeet de foto’s hieronder niet, er zitten hele mooie tussen...

Liefs Leo

  • 14 Februari 2013 - 21:55

    Floor:

    Ha lieve Leonie,
    mooi verhaal! Liefs, Floor

  • 15 Februari 2013 - 19:38

    Romee:

    Leonietje!

    Wat een leuk reisverslag weer! Je maakt wat mee daar! Geniet ervan en tot snel :).

    Liefs Romee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Actief sinds 17 Sept. 2008
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 38012

Voorgaande reizen:

30 December 2012 - 03 Maart 2013

Coschap kindergeneeskunde in Brisbane

20 September 2008 - 15 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: